Обрати сторінку

Літня школа в Норвегії – 2022

У червні 2022 року дев’ять студентів з різних регіонів України відвідали Літню школу у Норвегії в рамках міжнародного освітнього проекту «Водна Гармонія» за програмою EURASIA. Цього року Український державний хіміко-технологічний університет представляла студентка 1-го курсу магістратури кафедри технології неорганічних речовин та екології  Чепинська Олександра (спеціальність 161 хімічні технології та інженерія із професійним спрямуванням «хімічні технології неорганічних речовин, рідкісних розсіяних елементів та наноматеріалів»).

Окрім українських студентів до Літньої школи у Норвегії приєднались ще 60 студентів з різних країн світу: Молдова, Норвегія, Шрі-Ланка, Таджикистан, Уганда, США, Німеччина, Румунія, Монголія, Польща, Бразилія.

Літня школа тривала три тижні з 13 червня по 1 липня, учасники перебували в Норвезькому університеті природничих наук (NMBU), розташованому в невеликому містечку Ос, неподалік від столиці Норвегії – Осло. Маленьке, але дуже зелене та живописне місто одразу з радістю прийняло студентів в комфортні новітні гуртожитки.

Всіх студентів заселили у великий гуртожиток, що складався з декількох блоків. У кожного студента була своя кімната, в кожному блоці була спільна охайна кухня-вітальна, в який ми завжди збиралися всі разом для навчання або відпочинку. Для того, щоб ми заводили нові інтернаціональні знайомства, всі блоки заселяли студентами з різних країн, у нашому блоці жили дівчата з Румунії та студент NMBU з Непалу.

Сам університет знаходився дуже близько до студентських гуртожитків, також поряд були розташовані спортивний зал, магазини та зелений університетський парк. Велика кількість квітів та рослин вражала уяву, бо навіть влітку у Норвегії іноді було прохолодно.

 

Кожен день студенти відвідували цікаві та корисні лекції з водопідготовки та водоочистки від провідних викладачів Норвезького університету природничих наук. Також лекції проводили і запрошені професори з університетів Канади, США, Ісландії та ін. Дисципліни включали в себе навіть такі новітні напрямки, як Нанотехнології в водоочистці, Біоекономіку, Цифровізацію та Кібербезпеку у водному секторі. Кожна лекція супроводжувалась змістовною презентацією та відеоматеріалами використання технологій водоочистки на сучасних підприємствах. Також в курс входило ознайомлення студентів з новітніми програмами моделювання процесів водоочищення та керування водними ресурсами, такими як: STOAT, SIM4NEXUS, Adaptive Planning. Також на одній із лекцій розглядалися різні платформи для професійного спілкування, публікуванні своїх досягнень, пошуку роботодавців чи однодумців, наприклад, використання платформи LinkedIn.

 

Після прослуханих лекцій ми робили спільні проекти в інтернаціональних групах, наша група включала студентів з Америки, Німеччини, Бразилії та Польщі. Кожний проект ми захищали перед викладачами та іншими студентами, робили презентації та доповіді англійською.

Після закінчення курсу на нас чекав екзамен, де ми могли узагальнити свої знання та побачити, чому ми навчились за ці тижні.

Але ми отримували новий досвід та знання не тільки з лекцій, а й з екскурсій, що входили до курсу «Водопідготовка у холодному кліматі».

В перший же тиждень учасники Літньої школи відвідали підземні станції водопідготовки та очищення стічних вод та на практиці ознайомились з сучасними технологіями моніторингу процесів водоочищення на станції. Це була вражаюча подорож величезними станціями очищення води, що знаходилися у скалі! Новітні технології, онлайн-моніторінг усіх процесів водоочистки, масштабність – все це справило незабутнє враження на усіх студентів. Ми мали змогу впродовж всієї екскурсії задавати усі цікавлячи нас питання, фотографувати, роздивлятися зблизька кожну стадію процесу очищення води.

Також ми мали змогу відвідати найбільшу закриту снігову арену для зимових видів спорту. Усе екіпірування для катання на лижах та сноуборді було підготовлено спеціально для кожного з учасників Літньої школи.

До речі, норвежці не уявляють свого життя без зимових видів спорту та навіть влітку проводять свій вільний час на лижах та сноуборді. Я ніколи до цього не вчилась їздити на лижах, але після двох годин на цій сніговій арені відчула себе справжньою норвежкою!

Впродовж всього навчання студенти відвідували Осло та інші наближені до столиці міста потягом. Учасники Літньої школи могли самостійно оглядати місто Осло, ходити на екскурсії до популярного Оперного театру Осло та музею Мунка.

В останній тиждень літнього навчання ми вирушили в круїз на величезному паромі ColorLine до Швеції. Ми стартували з невеликого порту в місті Санденфьорд, величний паром виплив до Північного моря, що бере свій початок з Північного Атлантичного океану. Уся подорож зайняла не більше двох годин, але ми вдосталь насолодилися захоплюючими дух морськими пейзажами, зробили безліч фотографій та відвідали магазини і ресторан зі шведським столом, що знаходилися прямо на паромі. Це було щось неймовірне, ця подорож дуже згуртувала усіх нас!

Ми прибули до Швеції у містечко Стрьомстад, а вже з нього автобусом вирушили до найбільшого шведського торгівельного центру з безліччю крамничок на будь-який смак. До речі, багато норвежців їздять за продовольчими товарами та одягом до Швеції саме паромом, це зручно та швидко.

Норвегія – це дуже недешева країна, але усі витрати покривала студентська стипендія, яку видавали кожному учаснику програми. Ми мали змогу самі регулювати свої витрати та купувати усе необхідне для нашого перебування в Норвегії.

В Норвегії багато студентів виявили у себе хист до готування страв, тому в останній день Літньої школи викладачі влаштували інтернаціональний вечір, де студенти з кожної країни готували національні страви та ділилися ними з іншими на вечірці.

Група з України обрала готувати вареники з картоплею, вишнею та борщ (у той день його якраз визнали культурною спадщиною ЮНЕСКО, як українську національну страву). Ми дуже довго готували нашу вечерю, але всі наші старання не були марні – наші страви викликали фурор серед інших студентів та викладачів!

Кожен день в Норвегії був сповнений незабутніх вражень та цікавих подій, кожен зі студентів знайшов нових друзів, отримав нові цілі, до яких треба прагнути, виявив  в себе нові навички та звички, здобув унікальні знання та зміг оцінити свої здібності.

Цю подорож я не забуду ніколи, впродовж неї я відкрилася по-новому для себе, з таким підходом до навчання нові знання давалися дуже легко та невимушено, я працювала із задоволенням над усіма проектами програми, спілкування та навчання англійською виявилося природнім та з цим не виникало ніяких проблем. Літня школа подарувала мені нових друзів з Уганди, Бразилії, Таджикистану, Польщі та різних куточків України. Я мала змогу поспілкуватися з викладачами з Норвезького університету та інших країн, я дуже ціную те, що мені вдалося поспілкуватися з професором Харшою Ратнавірою (який є керівником проекту «Водна Гармонія»), доцентом кафедри водної та екологічної інженерії  Захаром Малецьким та професором Алексом Орловим з США (State Univ of New York, Stoney Brook, USA).

Я дуже вдячна моїй рідній кафедрі технології неорганічних речовин та екології та безпосереднім організаторам Літньої школи проф. Х. Ратнавірі та його норвезькій команді за можливість приєднатися до міжнародного проекту «Водна Гармонія» та відвідати Норвегію і поринути у життя справжнього норвезького студента, – це було неймовірно цікаво, весело та пізнавально. Я вважаю, що це незамінний досвід, і як сказав нам проф. Х. Ратнавира на першій лекції «It is an opportunity of a lifetime, and use it for form your  future!»

Олександра Чепинська