Обрати сторінку

Стажування українських викладачів у Німеччині за програмою Erasmus+

В період з 8 до 14 січня 2018 року шість викладачів трьох університетів України (ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет», НТУУ «Київський політехнічний інститут імені І. Сікорського, Черкаський державний технологічний університет) в рамках міжнародного проекту Water Harmony Erasmus+ пройшли стажування в Університеті прикладних наук Східної Вестфалії-Ліппе (Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Німеччина, https://www.hs-owl.de). Метою стажування був обмін досвідом між німецькими і українськими викладачами щодо підготовки фахівців у галузі водопідготовки, водоочищення та управління водними ресурсами.

Відділення в м. Гьокстер, до якого були направлені викладачі, є одним із чотирьох кампусів університету OWL, яке спеціалізується на «зелених» технологіях та інженерії. Три інших кампуси, розташовані в м. Лемго, м. Детмольд і м. Варбург, спеціалізуються на класичних інженерних спеціальностях, архітектурі та будівництві, бізнес-адмініструванні.

Програма стажування включала семінари, лекційні заняття, відвідування лабораторних і практичних занять, екскурсії на підприємства та установи водного профілю.

На семінарах колеги розглядали питання організації та поліпшення навчального процесу (лабораторних і практичних занять, дослідницьких робіт студентів), а також контролю якості освіти. Було організовано відвідування студентських і дослідницьких лабораторій за профілем водопідготовки і очищення стічних вод, ознайомлення із основними дослідницькими напрямами, що здійснюються на кафедрі.

Лабораторне обладнання для проведення студентських лабораторних практикумів

та дослідницьких робіт університету в м. Гьокстер (Німеччина)

У рамках обміну досвідом викладачі прослухали лекції професора Йоахіма Феттіга з курсу «Водопостачання в країнах, що розвиваються», запрошеного лектора про організацію системи очищення стічних вод міста Гольцмінден, і доповіді студентів-магістрів за тематикою водопідготовки. Магістри українських університетів представили результати виконуваних в OWL науково-дослідних робіт.

У свою чергу, українські викладачі Ольга Сангінова і Наталя Фоміна прочитали лекції німецьким студентам-магістрам OWL, а Катерина Сорочкіна (ДВНЗ УДХТУ) презентувала свій науковий напрям.

Українські викладачі відвідали муніципальний завод з очищення побутових і промислових стічних вод м. Гольцмінден, один із найбільших в регіоні. Там ознайомилися із сучасними підходами в області очищення стічних вод, автоматизації очисного комплексу і переробці відходів.

Також була організована пізнавальна екскурсія на полігон із захоронення твердих відходів у м. Верден, де учасники стажування ознайомилися з методами, що використовують для очищення стічних вод на полігоні, які містять більше ніж 50 різних видів домішок.

ідвідування полігону із захоронення твердих відходів у м. Верден

 

Для викладачів з України було організовано екскурсію до компанії ФСБ (м. Бракель) з виробництва металевої фурнітури для дверей і вікон та інших господарських потреб. Дане підприємство працює з використанням «зелених» технологій без утворення стічних вод, все працює в замкнутому циклі.

Також учасники відвідали одне з найбільших в регіоні підприємств з виробництва біогазу, яке щорічно виробляє 4 МВт електроенергії, забезпечуючи теплом і електроенергією муніципальні організації в окрузі.

Підприємство з виробництва біогазу

В останній день німецькі колеги організували виїзд до чудового і цікавого міста Падерборн. Там учасники стажування відвідали музей комп’ютерної техніки й ознайомилися з історією розвитку комп’ютерних та цифрових технологій і новинок у цій галузі (роботи, 3D-принтер тощо). Українські викладачі мали змогу прогулятися вуличками міста та оглянути цікаві пам’ятки.

Музей обчислювальної технiки м. Падерборн

Стажування пройшло з величезною користю для його учасників, які отримали багато цікавої інформації і змогли обмінятися досвідом щодо підготовки фахівців у галузі водопідготовки, водоочищення та управління водними ресурсами, а також підвищити рівень освітнього процесу в університеті.