ННІ "Український державний хіміко-технологічний університет"
УДУНТ
Обрати сторінку

УДУНТ долучився до освітнього проєкту «Green – ED»

Український державний університет науки і технологій долучився до реалізації освітньо-просвітницького проєкту «Green – ED. Зелена освіта Дніпра», метою якого є популяризація екологічної свідомості та сталого розвитку серед молоді. У рамках ініціативи 10 квітня 2025 року в навчально-науковому інституті “Український державний хіміко-технологічний університет” було організовано низку заходів для школярів, серед яких – яскраве хімічне шоу, тематичні наукові локації, інтерактивні майстер-класи та демонстрації експериментів. Захід зібрав понад 100 школярів з 8 ліцеїв м. Дніпро, які з захопленням спостерігали за видовищними дослідами, що демонстрували основи хімії через яскраві реакції, зміну кольорів і димові ефекти.

Після шоу учасників було поділено на тематичні локації, де кожен мав змогу глибше познайомитися з окремими напрямками хімічної науки. Діти проводили мінідосліди, брали участь у майстеркласах і ставили питання науковцям. Теми включали екохімію, нанотехнології, харчову хімію та елементи біохімії:

  • ЕкоАрт – створення декору з гіпсу. Учні занурилися у світ творчості та науки, розписуючи гіпсові фігурки яскравими фарбами. Під час заняття вони не лише проявили свою фантазію, а й ознайомилися з основними властивостями гіпсового в’яжучого. Школярі вивчали, як гіпс змінює свій стан у процесі тужавлення, та дослідили його міцність і пористість. Поєднання мистецтва і дослідницької роботи зробило заняття цікавим, пізнавальним і натхненним. Такий формат навчання допомагає краще зрозуміти матеріали та відкриває нові можливості для креативного розвитку!
  • Відновлювані джерела енергії – запорука екологічного майбутнього. На лабораторній познайомились з різними нетрадиційними джерелами енергії, пересвідчились в їх екологічності, актуальності та продуктивності. Провели випробування різних роторів вітроустановок, розрахували ККД фотоелектричної батареї, її термін окупності та річний грошовий прибуток від використання вітрової та сонячної мініелектростанції у побуті.
  • Структури вищих рослини для біотехнологічних потреб. Розуміння структури різних вищих рослин є основою біотехнологічної інновації. Так, квіти рослин можуть бути джерелом ряду речовин. Можуть використовуватись як основа психологічної підтримки в біологічних композиціях (флористика). В свою чергу, мохи, які інколи недооцінюють, можуть стати будівельним матеріалом або джерелом фарби для волосся та тканин. Також їх можна  використати як альтернативне джерело целюлози у процесі виробництва паперу. Саме таке розуміння нового використання цих структур отримали школярі на лабораторній роботі. Також учні ознайомились детально зі структурою квітки, як окремої частини рослини, та цілого тіла мохів.
  • Показники якості питної води та сучасні методи водопідготовки. Під час лабораторної роботи школярі вимірювали органолептичні показники питної води та ознайомилися з сучасною установкою зворотного осмосу.
  • Якість та безпечність харчових продуктів. Під час зустрічі школярі на лабораторній роботі визначили органолептичні і фізико-хімічні показники рослинних олій. Опанували методику визначення кислотного і йодного числа. За розрахованими даними зробили висновок про доброякість рослинних олій.
  • Інновації в світі косметики: екологічна косметика в Україні. На лабораторній роботі школярі ознайомилися із сучасними типами косметичних засобів, протестували косметичні засоби, створені студентами та долучилися до творчого процесу створення косметичного мила своїми руками.

І це ще не весь перелік.

Такий інтерактивний формат дозволив учням не лише побачити науку в дії, а й відчути себе справжніми дослідниками. Захід пройшов у дружній та пізнавальній атмосфері та залишив багато позитивних вражень.

Більше фото за посиланням