Участь кафедри технології неорганічних речовин та екології ННІ УДХТУ у програмі «STEM-освіта»
13 листопада 2025 року в ННІ «Український державний хіміко-технологічний університет» УДУНТ відбувся черговий захід у межах програми «STEM-освіта: краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Ініціаторами та координаторами програми є директор інституту, д.х.н., професор Ольга Свердліковська, та відповідальний секретар відбіркової комісії ННІ УДХТУ, д.т.н., професор Маргарита Скиба.
До інституту на кафедру технології неорганічних речовин та екології завітали школярі, які взяли участь у лабораторному занятті на тему «Поняття про рH розчину. Значення рH для характеристики кислотного чи лужного середовища». Експериментальну частину підготували представники кафедри: завідувач кафедри, д.т.н., проф. Ігор Коваленко, д.т.н., проф. Маргарита Скиба, к.х.н., доц. Олена Груздєва та к.т.н., доц. Олексій Хлопицький.
Учні із захопленням виконували досліди та дізнавалися, як якість води впливає на властивості та якість кінцевого продукту – від напоїв до хімічних і харчових виробів.
Під час заняття учні ознайомилися з поняттям рН як ключовим параметром якості води, що безпосередньо впливає на її безпечність, корозійну активність, придатність до питного використання та ефективність процесів очищення. Це має важливе значення для спеціальності G1 «Хімічні технології та інженерія», зокрема для освітньої програми «Технології питної води та промислової водопідготовки у виробництві неорганічних речовин», де контроль та регулювання рН є базовою технологічною операцією.
У ході лабораторної роботи школярі визначали рН різних зразків води та розчинів за допомогою універсальних індикаторів, буферних розчинів та цифрового рН-метра, порівнювали точність методів та вчилися інтерпретувати отримані результати. Учням продемонстрували, як зміна рН може впливати на ефективність коагуляції, флокуляції, адсорбції та інших процесів, типових для систем водопідготовки та водоочищення.
Таке поєднання теорії та практики дозволило показати школярам реальне застосування хімічних знань у професійній діяльності інженера-хіміка. Заняття стало важливим елементом профорієнтаційної роботи, допомогло учасникам краще зрозуміти зміст майбутньої професії за спеціальністю G1 «Хімічні технології та інженерія» та побачити перспективи в галузі технологій очищення води.