Тематична зустріч до Дня Гідності та Свободи в ННІ УДХТУ
20 листопада 2025 року, незважаючи на складнощі з енергопостачанням, студенти всіх факультетів ННІ УДХТУ зібралися у пресцентрі інституту на зустріч, присвячену Дню Гідності та Свободи. Тема «Театр, патріотизм і гідність» стала гарною нагодою для важливого діалогу про мистецтво, відповідальність і силу слова.
Нашою гостею була Ольга Волошина – режисерка, акторка, дикторка, представниця відомого Дніпровського академічного українського музично‑драматичного театру імені Тараса Шевченка. Вона поділилась власним досвідом: як започатковувались перші постановки творів репресованих авторів у Дніпрі, зокрема відновлена на сцені п’єса Володимир Винниченко «Брехня». Ці вистави несли унікальне поєднання мистецтва, історичної пам’яті та соціальної сміливості.
Ольга Волошина розповіла про нелегкі 90-ті, про пошуки власного голосу, про хвилювання, з яким глядачі сприймали повернення на сцену заборонених імен. За її словами, революційні події, які стали символом гідності та свободи, змінили український театр — додали йому нових сенсів, відповідальності перед глядачем, перед містом, перед країною.
Студенти уважно слухали, задавали питання: як обирається репертуар, чи може режисер відмовити актору без ураження його гідності, як відбувається відновлення пам’яті через мистецтво.
Зустріч створила особливу атмосферу – ту, після якої виходиш з відчуттям, що мистецтво й люди здатні робити нас сильнішими.
Такі розмови показують, що культура та театр – це не лише розвага, а й вагомий інструмент громадянської свідомості та національної пам’яті. Студентам нагадали, що ми є частиною великої історії; те, що здається лише сценою, може мати значення для долі поколінь.
Приємно, що навіть у складні часи, з блекаутами та викликами, спільнота ННІ УДХТУ знаходить сили зібратися, говорити чесно й цінувати свободу.
Колектив ННІ УДХТУ щиро дякує Ользі Волошиній за щирість і натхнення, а студентам – за активну участь. Ми впевнені: подібні зустрічі – хороший вклад у виховання гідності, культури та свідомого ставлення до минулого та майбутнього.