+38 (0562) 47 - 46 - 70 , Приймальна комісія: тел: +38 (0562) 47 - 34 - 49 udhtu@udhtu.edu.ua
Обрати сторінку

Освітня програма “Матеріали видавничо-поліграфічних виробництв”

Галузь знань: 18 Виробництво та технології

Спеціальність: 186 Видавництво та поліграфія

Випускова кафедра: Переробки пластмас та фото-, нано- і поліграфічних матеріалів

Підготовка фахівців здійснюється за ступенем бакалавра та магістра


Видавництво та поліграфія (МВПВ) – комп’ютерний дизайн у поліграфії, реклама та рекламні технології, видавнича справа та редагування, сучасні технології виготовлення та обробки поліграфічних та фотографічних матеріалів з використанням комп’ютерних технологій для видавничо-поліграфічних виробництв.

Поліграфія: що таке ховається за цим красивим словом? З давньогрецького «поліграфія» перекладається «багато пишу». Отже їм можна визначити як процес, так і окрему книгу, зошит або календарик. Біля її витоків стояв першодрукар Іван Федоров. Напевно, його і можна назвати засновником цілої галузі сучасної індустрії. З друкованими носіями ми стикаємося щодня: газети, книги, рекламні буклети, меню кафе і ресторанів і навіть обличчясті паспорта відносяться до поліграфічної продукції. Все, надруковане і розтиражоване допомогою технічних засобів – поліграфія. Що таке спобличчя поліграфії? Це друк на офсетних або цифрових машинах.

У сучасному розумінні, поліграфія – множинне репродукування (друк) графіки і тексту і безпосередньо галузь промисловості, що виробляє друковану продукцію: ділову, рекламну, пакувальну/етикетковий, книжково-журнальну тиражами різного об’єму. Сучасне поліграфічне підприємство представляє собою органічний сплав промислового процесу репродукування друкованої продукції, творчого процесу (розробки дизайну поліграфічної продукції тощо), постдрукарської обробки (ламінування, тиснення, перфорація, брошурування, шиття, плетіння) при повнокольорової, оперативної поліграфії.

Все це виготовляється на поліграфічному автоматизованому устаткуванні. Без сучасного комп’ютеризованого устаткування не можуть існувати поліграфічна та споріднені галузі промисловості, пов’язані з виготовленням друкованої, паперово-білової, картонажної, пакувальної та інших видів продукції. Поліграфічна техніка дуже різноманітна. Широке впровадження комп’ютерної техніки, перехід до сучасних комп’ютерно-інтегрованих технологій у виробництві, структурно-організаційні зміни у видавничо-поліграфічному комплексі зумовлюють необхідність підготовки фахівців якісно нового рівня.

Тобто сучасна поліграфія не може існувати окремо від комп’ютерного дизайну. Дизайн є особливим видом естетичної діяльності, засобом не тільки організації предметного середовища, а й забезпечення умов саморозвитку цілісної особистості. Процес впливу комп’ютерних технологій та науково-технічного розвитку на культуру й мистецтво виявляє зустрічний процес. Дизайн виступає поєднальною ланкою між мистецтвом та виробництвом. Природно, що сучасні потреби розвитку дизайну та комп’ютеризації освітніх програм вплинули на структурні зміни в підготовці професійних кадрів та реорганізації всієї освітньої системи. Основи дизайну – це графічний дизайн і комп’ютерна графіка, Wеb-дизайн і комп’ютерна графіка, що охоплює анімацію, Інтернет, створення електронних презентацій та Wеb-сторінок.

Фундаментальні знання в галузі видавничо-поліграфічних технологій, процесів виготовлення видань з використанням сучасних цифрових технологій і комп’ютерної техніки фахівці цієї спеціальності отримують на наступних курсах дисциплін: «Реклама і дизайн у поліграфії», «Основи інформаційних технологій», «Основи поліграфії», «Настільні видавничі системи», «Теорія кольору та кольоровідтворення», «Поліграфічні матеріали та їх властивості», «Фотографічні матеріали та їх властивості», «Устаткування для виготовлення матеріалів видавничо-поліграфічних виробництв», «Печатки та штампи», «Фото та композиційні матеріали» та ін. Випускники спеціальності «Видавництво та поліграфія» керують сучасними процесами виготовлення різноманітних видань, удосконалюють класичні, цифрові та спеціальні види друку, працюють над підвищенням якості поліграфічного виконання друкованих видань, розробляють та впроваджують електронні, мультимедійні, інтерактивні інформаційні продукти на базі новітнього програмного забезпечення, вивчають ключові аспекти програмування та web-дизайну. Завдяки отриманим ґрунтовним знанням з гуманітарних, фундаментальних наук, маркетингу та менеджменту і особливо спеціальній фаховій підготовці, перед нашими випускниками відчинені двері державних, акціонерних, спільних, великих і малих приватних підприємств в Україні та за кордоном.

Навчальний процес на факультеті забезпечують досвідчені педагоги, які мають значний доробок у науково-дослідній і винахідницькій роботі, великий педагогічний досвід з підготовки висококваліфікованих фахівців.

Напрями діяльності випускників: це дизайнери-поліграфісти, що працюють у типографіях, видавництвах, редакціях газет і журналів та інших підприємствах видавничо-поліграфічної діяльності; інженери-технологи підприємств, що виготовляють фото- та поліграфічні матеріали різного призначення; фахівці, що займаються розробкою рекламної концепції товарів (послуг) у рекламних агенціях; фотолабораторіях і фотостудіях, на підприємствах виготовлення тари та упаковки із картону.
Базами практики та працевлаштування випускників є наступні видавничо-поліграфічні підприємства:

РХ «VESNA» (м. Дніпро),

«Баланс-Клуб», ВАТ (м. Дніпро),

Типографія «АРТПРЕСС» (м. Дніпро),

“ПРИДНІПРОВ’Я”

Дорожній видавничий центр «Придніпров’я» (м. Дніпро),

Завод картонної упаковки ЛУНАПАК (м. Дніпро),

Типографія «Україна» (м. Дніпро),

ВАТ «Монопак» (м. Дніпро),

Домінаната Прінт (м. Дніпро),

Регіональне представництво Юрпак (м. Дніпро),

ПП ПФ «Континент» (м. Дніпро),

ТзОВ «Паритет Пак» (м. Дніпро),

ВАТ «Марцек-Друкарський Двір» (м. Дніпро),

Рекламна група «Акварель» Зовнішня реклама (м. Дніпро),

Типографія «Акварель Принт» (м. Дніпро),

ВАТ «Паперова фабрика» з іноземними інвестиціями (м. Дніпро),

Газета «Синельниківські вісті» (м. Синельникове),

Редакція газети «Зоря» (м. Дніпро).