Обрати сторінку

Зустріч з проекту Erasmus+ у Цзінані

Зустріч з проекту Erasmus+ у ЦзІнанІ

З 02 до 06 листопада у Цзінані (Китай) пройшла робоча зустріч учасників проекту «Harmonising water related graduate education /WaterH» в рамках європейської програми ERASMUS+. У зустрічі взяли участь представники 10 університетів з 7 країн світу: Норвезького університету природничих наук, ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет», НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Черкаського державного технологічного університету, Вармінсько-Мазурського університету (м. Ольштин, Польща), Університету прикладних наук Східної Вестфалії-Ліппе (м. Лемго, Німеччина), Університету «Джафна» (м. Джафна, Шрі-Ланка), Університету Пераденія (м. Пераденія, Шрі-Ланка), Шаньдунського університету Цзяньчжу (м. Цзінань, Китай), Технологічного університету Циндао (м. Циндао, Китай).

Учасників зустрічі привітали віце-президент Шаньдунського університету Цзяньчжу та координатор проекту від університету проф. Zhibin Zhang.

Вітальне слово координатора проекту, проф. Шаньдунського університету Цзяньчжу проф. Zhibin Zhang.

Після відкриття зустрічі китайські колеги провели цікаву екскурсію-презентацію по науково-дослідним і студентським лабораторіям університету, які оснащені сучасним дослідницьким обладнанням, лабораторними стендами для практичного навчання студентів та їх підготовки до роботи на підприємствах водогосподарського комплексу.

У рамках зустрічі було проведено два семінари: навчальний семінар для студентів та викладачів і семінар-зустріч з представниками промислових підприємств.

Для студентів були представлені такі лекції:

– «Повторне використання стічних вод та відновлення ресурсів» (проф. Harsha Ratnaweera);

– «Значення ресурсів із “чорної води”» (проф. Martin Oldenburg);

– «Циркулярність в управлінні стічними водами» (PhD, Zakhar Maletskyi).

– «Очищення стічних вод у харчовій промисловості» (проф. Michał Smoczyński).

– «Мікроводорості для рекуперації поживних речовин та виробництва енергії» (PhD, Ketheesan Balachandran).

– «Потенціал для повторного використання стічних вод у Шрі-Ланці» (проф. S B Weerakoon).

На семінарі-зустрічі учасники проекту обговорили переваги співробітництва університетів з промисловістю з представниками чотирьох підприємств водогосподарського комплексу Китаю: Everbright Water Company; Shandong Elong Environmental Protection Co Ltd; Shuifa Group Co Ltd; Origin Water. Кампанії поділилися інформацією про свої напрями роботи (проектування комунальних систем водоспоживання й водоочищення; розробка анаеробних та аеробних процесів; повторне використання органічних відходів; повторне використання води, видалення стічних вод, видалення осаду, вивіз сміття; виробництво мембран та інше) та інтересами в науково-технічному співробітництві (сучасні технології очищення; обробка осаду; відновлення ресурсів і повторне використання; технології розділення нафти й води; опріснення морської води – обробка концентратів; затвердіння відходів концентрованої рідини), а також надали інформацію про види свого співробітництва з університетами (екскурсії для студентів, працевлаштування, організація спільних лабораторій із університетами та інше). Співробітники університетів запропонували свої інноваційні розробки:

– «Взаємні вигоди від співробітництва між університетами й промисловістю» (проф. Harsha Ratnaweera);

– «Недорогий інноваційний метод забезпечення безпечною питною водою» (д. т. н. Viktor Gevod);

– «Використання промислових відходів (червоний мул) у водоочищенні» (PhD, Irina Kosogina);

– «Застосування механічної кавітації в очищенні стічних вод» (проф. Gennadiy Stolyarenko).

Представники підприємств на семінарі-зустрічі

Також для учасників зустрічі було проведено тренінг «Інструменти в підприємництві» щодо пошуку інвестицій і складання анотацій до бізнес-пропозицій на фінансування чи запровадження науково-технічних розробок.

Основні питання, які обговорювалися на зустрічі, це – фінансові угоди та звіт за результатами проекту; питання мобільності студентів і викладачів; узгодження дат наступних зустрічей робочої групи; питання розробки лекцій і презентацій до 6 навчальних курсів і наповнення їх лабораторними роботами; використання платформ для електронного навчання і розміщення на них розроблених курсів; можливості навчання викладачів новим курсам; спільні дослідження і спільні роботи й публікації.

З питання звітності був озвучений результат зовнішньої експертизи звіту за першу половину проекту із загальною оцінкою «добре», що є високим визнанням виконаної роботи. Крім того, були також оголошені рекомендації, які дозволяли поліпшити якість виконання проекту й виконати вимоги Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури.

З питання мобільності студентів були узгоджені дати приїзду студентів на літні навчальні курси до Норвегії та Китаю (26 серпня – 15 вересня 2018 р.). Озвучено перші результати студентів з України, які розпочали навчання в Польщі та Німеччині за програмою річного стажування, а також були заслухані звіти двох студентів із Китаю про їх навчання в літній школі в Норвегії й перші враження аспіранта ЧДТУ Шмиголя Сергія від навчання в Німеччині. Представники німецьких і норвезьких університетів констатували той факт, що їм доволі складно знайти чотирьох студентів, які б хотіли поїхати на піврічне навчання в Україну, тому було ухвалено, щоб ці студенти могли приїхати на термін від 2 до 6 місяців. Також було обговорено дати приїзду викладачів з українських університетів на тижневе стажування до Польщі (10-16 грудня 2017 р.) та Німеччини (другий тиждень січня 2018 р.) й умови відбору студентів і викладачів на всі види навчання й стажувань.

Узгоджено дати наступних трьох зустрічей проектної групи: в Шрі-Ланці (Джафна) – 23.02-27.02.2018 р.; в Україні (Дніпро) – 15.06-18.06.2018 р.; і заключна в Норвегії (Осло) – 2.10-9.10.2018 р.

Багато часу зайняли питання наповнення навчальних курсів лабораторними роботами. Колегіально були прийняті теми лабораторних робіт і основні виконавці цих робіт:

• Лабораторне оснащення і прилади: піпетки, спектрофотометри, процедури калібрування та інше;

• pH-метрія, кондуктометрія, УФ-спектрофотометрія, жорсткість, кислотність, лужність, турбідиметрія;

• Визначення зважених речовин, летких зважених твердих речовин, хімічного і біологічного споживання кисню;

• Коагуляція;

• Фільтрація;

• Адсорбція;

• Ультрафільтрація й зворотній осмос;

• Мікроскопія активного мулу;

• Оптимізація зворотньоосмотичного очищення при різній солоності (постійний тиск, рециркуляція);

• Вплив рН, дзета-потенціалу, фосфатів та інше на коагуляцію;

• Пом’якшення іонним обміном з одночасною регенерацією противотоком;

• Оцінка вуглекислотної рівноваги.

З питання електронного навчання др. Захар Малецький оприлюднив інформацію про те, що було створено платформу на базі системи Canvas для розміщення матеріалів для курсів, які розробляються в рамках проекту. Співробітники УДХТУ підтвердили можливість переводу електронних курсів із Canvas в Moodle, що полегшить розміщення курсів українськими університетами на платформі Moodle.

У перервах між обговоренням робочих питань китайські колеги організували пізнавальну екскурсію до парку природних водних джерел м. Цзінань, провели цікаву екскурсію містом, а також парком хризантем.

Також учасники зустрічі побували в сучасній початковій школі м. Цзінань, де поспілкувалися з учнями школи й презентували свій проект.

Зустріч зі школярами початкової школи, м. Цзінань

У цілому, зустріч була продуктивною, пізнавальною й цікавою. Колеги із Шаньдунського університету Цзяньчжу забезпечили комфортні умови праці і відпочинку, а також організували можливість зануритися в самобутність Китаю, познайомиться з його культурою і традиціями. Всі учасники зустрічі вдячні за привітний і теплий прийом і море вражень від традиційного і сучасного Китаю!

До зустрічі в Шрі-Ланці!