Обрати сторінку

Відкриті лекції професора Норвезького університету природних наук Харши Ратнавіри: фотозвіт

3 травня 2018 року кафедра технології неорганічних речовин та екології Українського державного хіміко-технологічного університету організувала дві відкриті лекції професора Норвезького університету природничих наук Харши Ратнавіри. Візит професора проходив у рамках Міжнародного проекту CPEA-2011/10002 «Водна Гармонія – Інтеграція освіти, наукових досліджень, інновацій і підприємництва (Water Harmony-II)» (https://www.waterh.net/ru/). Метою проекту є підвищення якості навчання в галузі управління водними ресурсами, водопідготовки і очищення стічних вод, орієнтоване на інновації та вирішення прикладних наукових проблем галузі.
Перша лекція була присвячена сучасним тенденціям водопідготовки і очищення стічних вод. Професор розглянув низку актуальних питань, що стосуються доступу до чистої питної води та очищення стічних вод у світі, перспектив повторного використання води, інноваційних установок очищення та знезараження води, їх будови і принципів роботи (сита, мембранні біореактори та ін.), організації та особливостей роботи підземних очисних споруд у Норвегії. Завдяки наочним матеріалам і прикладам з особистого досвіду лекція професора Х. Ратнавіри зацікавила не лише студентів, а й викладачів нашого університету.
Обмін досвідом продовжився в рамках другої лекції «Як стати унікальним?». Професор звернувся до актуального для науковців і студентів питання оформлення та подання заявок на гранти, стажування, стипендії на навчання. Ґрунтуючись на особистому досвіді, Х. Ратнавіра надав максимально вичерпну інформацію про основні помилки при оформленні таких видів заявок. У своїй лекції професор висловив міркування щодо особистих якостей, без яких неможливо досягти успіху не тільки в даній галузі, а й у будь-яких інших галузях науки. Це – професіоналізм, наполегливість, віра в себе, готовність змінюватися й інші якості справжнього лідера і партнера.
Представлений на лекціях матеріал буде корисним не лише для студентів, а й для викладачів у їхній професійній діяльності.